Algemene voorwaarden

Retourneren van uw fiets

Een bestelling geplaatst maar toch niet als verwacht. U kunt deze retourneren of ruilen binnen zeven dagen na ontvangst van uw product. Onderstaand vindt u de voorwaarden die verbonden zijn aan het retour sturen van uw fiets of accessoires.


Online bestelling

Voor bestellingen geldt een zichttermijn van zeven dagen vanaf het moment dat de bestelling
in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij
anders vermeld. Het retourneren van een niet gebruikte fiets kost €35. Een rijklare fiets
retourneren kost €45 en is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk. Nadat de zichttermijn
van zeven dagen verstreken is, heeft u nog maximaal drie dagen om het artikel daadwerkelijk
te retourneren. Wilt u een artikel retour sturen, neem dan contact op met de klantenservice.
Laakbike reageert altijd binnen één werkdag en komt snel met een oplossing.


Aanvullende retourvoorwaarden (fiets)

– De fiets dient in de originele doos, ongemonteerd, retour te worden verstuurd
– Een rijklaar fiets dient in het originele rolkarton retour te komen
– Eventuele ontstane schade tijdens retourneren wordt in mindering gebracht van het terug te
storten aankoopbedrag
– Het artikel dient compleet te zijn
– De artikelen dienen in evenveel of minder pakketten te worden teruggezonden
– U dient foto’s te sturen van de ingepakte fiets, voordat wij een retour inplannen
De artikelen worden uiterlijk binnen twee weken na ontvangst retour verwerkt. Een fiets die
omgeruild moet worden in verband met fabrieksmankementen, zal altijd eerst worden
opgehaald. Na ontvangst bij ons of de leverancier, zal de nieuwe fiets pas verzonden worden.
Wij hebben geen invloed op de ophaaltijd en bezorgtijd, alleen op de bezorgdag.

Geld terug

Laakbike streeft er naar om uw geld binnen tien werkdagen, nadat uw fiets bij ons is
afgeleverd terug te storten. Indien u met iDeal heeft betaald, ontvangt u het geld terug op uw
rekening.


Accessoires

De kosten voor het retourneren van accessoires bedraagt € 7,50. Wij vragen u de retourpakket
zelf af te geven bij een Post NL punt.


Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een
nieuwe bestelling. U retourneert uw oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft uw
nieuwe bestelling door zoals u gewend bent. Moet een artikel geruild worden door een fout
van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor de rekening van Laakbike


Garantie

Op onze fietsen heeft u 1 jaar fabrieksgarantie. Wel zullen wij vragen om foto’s en eventueel
filmpjes om het probleem in kaart te brengen en te kunnen beoordelen of het mankement
onder de garantie valt, dit is namelijk niet altijd het geval. Zonder foto’s of juist
beeldmateriaal kunnen wij uw garantie aanvraag helaas niet in behandeling nemen. De
volgende zaken vallen niet onder de garantie: Problemen aan draaiende/slijtende delen,
oxidatie-vorming, lekke banden, schades ontstaan door gebruik, het niet tijdig geven van een
servicebeurt (3 tot 6 maanden na het in gebruik nemen van de fiets)


Klantenservice

Wilt uw aankoop ruilen of retourneren of heeft u een opmerking of klacht? Stuur een e-mail
naar onze klantenservice, dan kunnen we samen kijken naar een geschikte oplossing. U
ontvangt binnen twee werkdagen een terugkoppeling.
Email: [email protected]